Laden agenda

« Alle agenda

• Dit agenda is voorbij.

Ambtelijke werksessie waterrecreatie in de provincie Groningen

14 februari @ 12:00 - 17:00

Op 14 februari komen de ambtenaren Vrijetijdseconomie samen om te spreken over de samenwerking tussen de Groninger gemeenten op het gebied van waterrecreatie.

Beste deelnemer,

Op deze middag gaan we onze gezamenlijke gemeentelijke visie op waterrecreatie in Groningen verder vorm geven. De bedoeling is, dat we een gezamenlijk beeld creëren van de Groninger waterrecreatie in 2035 en verder.

Hoe ziet het er dan uit? Waar staan we dan? En natuurlijk: wat is daarvoor nodig? Welke partijen zouden daar welke rollen in moeten vervullen? Ook inventariseren we het (verschil in) ambitieniveau van de Groninger gemeenten.

Deze middag wordt begeleid door een externe facilitator, Eline Faber. Zij brengt ons met behulp van verschillende werkvormen met elkaar in gesprek, zodat we deze middag zo effectief mogelijk benutten.
Ook te gast is Auke Jan Andringa van de provincie Groningen. Hij kan ons als kwartiermaker meer vertellen over de Ontwikkelagenda Waterrecreatie van de provincie. Hij is gedurende de werksessie ook beschikbaar voor vragen etc.

Het programma ziet er in grote lijnen als volgt uit:

12.00 uur Gezamenlijke lunch
12.30 uur Welkom en check-in
13.00 uur Inhoudelijk programma (uiteraard onderbroken door een pauze hier en daar):

• Inventarisatie van ideeën, ambities en activiteiten per thema, per gemeente.
• Auke Jan Andringa neemt ons mee in het concept Ontwikkelagenda Waterrecreatie Provincie Groningen
• Bespreken van mogelijke aanvullingen op de Ontwikkelagenda
• Verkenning van het gezamenlijk beeld van waterrecreatie in 2035. Hoe ziet het er dan uit? Waar staan we dan? Wie heeft hierin welke rol?

16.00 uur Afspraken maken voor vervolgstappen
16.30 uur Terugblik van de middag en check-out