VNG JAARCONGRES 2024

De kracht van verbeelding

Op 25 en 26 juni is het zover: het VNG Jaarcongres in het Groene Hart! De inschrijving is geopend voor alle raadsleden, gemeentesecretarissen, griffiers, wethouders en burgemeesters van de Nederlandse gemeenten. Het Groene Hart is deze dagen het decor waar gemeentebestuurders uit heel Nederland elkaar kunnen ontmoeten om samen een stap naar voren te zetten.

In de gemeenten Alphen aan den Rijn, Gouda en Woerden krijgen we de kans om meer te leren over de lokale aanpak van vraagstukken zoals bodemdaling, energie, woningbouw, de toekomst van de landbouw, gezond leven en bestaanszekerheid voor iedereen.
De toekomst hoeft niet iets te zijn om tegenop te zien, maar om naar uit te kijken. Het begint met verbeeldingskracht: pas als we ons kunnen voorstellen in welke toekomst wij en generaties na ons willen leven, kunnen we ernaar verlangen. Verbeeldingskracht als de motor van verandering: dat is waar het VNG Jaarcongres 2024 over gaat.

Programma dinsdag 25 juni

10:00 uur Plenair programma – De kracht van verbeelding. Dagvoorzitter Ajouad El Miloudi spreekt in een afwisselende talkshow met diverse gasten over hun kijk op de kracht van verbeelding.

12.00 uur Lunch op de beursvloer. Tijdens de uitgebreide lunch op de beursvloer heeft u tijd om te netwerken.

13.30 uur Middagsessies. Op locatie in het Groene Hart.

17.00 uur Ontvangst gastgemeenten. Na een korte wandeling door de pittoreske binnenstad van Gouda arriveert u bij de hoofdingang van de Sint-Janskerk, waar de ontvangst zal plaatsvinden.

19.15 uur Avondprogramma inclusief diner

Programma woensdag 26 juni

9.30 uur Plenair programma en ALV. Een minicollege van Erik Scherder, neuropsycholoog, de jaarrede door Sharon Dijksma, voorzitter VNG en een inleiding door Hugo de Jonge, demissionair minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

12.00 uur Lunch op de beursvloer.

14.00 uur Einde VNG Jaarcongres.

Aanmelden en extra informatie over het VNG congres via de speciale website >>>