Regiotour Dementie in Groningen

Nieuwe subsidieronde voor gemeenten: aan de slag met zinvolle dagactiviteiten voor thuiswonende mensen met dementie.

Vanaf maart kunnen gemeente subsidie aanvragen om het aanbod van zinvolle dagactiviteiten voor thuiswonende mensen met dementie te versterken. Dit doet u met verschillende samenwerkingspartners, zoals aanbieders van dagactiviteiten, zorg- en welzijnsorganisaties, mensen met dementie en hun naasten, vrijwilligersorganisaties en sportverenigingen.

Belangrijke data subsidieronde ‘Aan de slag met dagactiviteiten voor thuiswonende mensen met dementie in uw gemeente’

Wilt u meer weten over deze subsidieronde? Zet dan onderstaande data in uw agenda. Tijdens het webinar en de vragenuren lichten wij de subsidieoproep toe en beantwoorden wij uw vragen.

• Subsidieronde open: maart 2024
  • Webinar: dinsdag 26 maart 2024, 10:30 uur – 11:30 uur. U kunt zich hier aanmelden voor het webinar.
  • Vragenuren: Elke donderdag tussen 14:00 en 15:00 uur, vanaf het moment dat de subsidieoproep geopend is.

Lees hier meer informatie >>>

Regiotour Dementie: meld u nu aan voor de regiobijeenkomsten!

Mensen met dementie willen mee blijven doen in de samenleving. Samen kunnen we dat mogelijk maken. Het ministerie van VWS, Alzheimer Nederland, de VNG en Movisie nodigen gemeenten en andere betrokkenen uit voor de Regiotour Dementie 2024. De focus: zinvolle daginvulling voor mensen met dementie die nog thuis wonen.
Van april tot en met juni vinden de interactieve en informatieve regiobijeenkomsten plaats in alle provincies. Meld u snel aan!

Tijdens de regiobijeenkomsten verkennen we de mogelijkheden om thuiswonende mensen met dementie een zinvolle daginvulling te geven. We bieden een interactief én informatief programma aan waar u en uw collega’s mee verder kunnen. Een middag voor zowel beginnende gemeentes als gemeentes die al behoorlijke stappen hebben gezet. We delen inspirerende best practices, we dagen u uit om uw ervaringen te delen en informeren u onder andere over zowel financiële regelingen als manieren om behoeftes in kaart te brengen.

Doet u mee? Zo helpen we samen mensen met dementie en hun omgeving.

Meer informatie en aanmelden >>>

Datum: 7 juni 2024