Laden agenda

Evenementenreeks Evenementenreeks: Werksessie omgevingsvisie

Werksessie omgevingsvisie

8 april @ 13:00 - 17:00

Werksessie omgevingsvisie: werken met scenario’s – Drenthe, Groningen en Friesland

Of uw gemeente werkt aan een eerste omgevingsvisie of begint aan een verbeterslag: in beide gevallen heeft u te maken met grote opgaven in de leefomgeving die vragen om visie. Scenario’s helpen om samenhangend en toekomstbestendig omgevingsbeleid te maken. Daarover organiseren we in het hele land werksessies.

Het doel van de sessies is strategen en beleidsadviseurs te ondersteunen bij het maken van ruimtelijke keuzes en het stellen van prioriteiten voor de fysieke leefomgeving. Dit doen we met het oog op de toekomst, met behulp van scenario’s. Deze verkennen hoe de grote thema’s voor de leefomgeving zich kunnen ontwikkelen. Gemeenten kunnen scenario’s gebruiken voor (een aanscherping) van hun omgevingsvisie.

Let op: een werkplaats bestaat uit 4 bijeenkomsten van een middag, waarbij telkens een ander onderdeel aan bod komt. Het resultaat van de werksessies is meer inzicht in, kennis over en ervaring met het denken in, en werken met, scenario’s.

Locatie en tijd
  • Locatie; De Brinkhof in Norg (Brink 1, 9331 AA).
  • 6 november, 18 december, 26 februari en 8 april, van 13.00 tot 17.00 uur
Doelgroep

Medewerkers van gemeenten (strategen, beleidsmedewerkers en planologen) op het gebied van ruimtelijke ordening

Geen